15 November 2011

Manusia Terpendek Didunia Ini Hanya Sebesar Ayam Jantan

article 135 Manusia Yang Bakal Bergelar Manusia Terpendek Di Dunia
Semasa menyambut hari lahir dewasanya bukan lah sesuatu yang perlu dirayakan kerana dia kini menanti saat untuk memecah rekod secara rasmi sebagai manusia terpendek didunia oleh Guinness World Record
Memiliki ketinggian hanya 55 sentimeter (22 inci) Junrey Balawing yang tinggal bersama ibunya Concepcion 35 dan ayahnya Reynaldo Balawing, 37 menetap di Sindangan di Filipina
article 137 Manusia Yang Bakal Bergelar Manusia Terpendek Di Dunia
Menurut bapanya Reynaldo Concepcion Balawing, Junrey telah jatuh sakit semasa hari lahirnya yang pertama dan berhenti membesar saat itu.
Semasa menyambut hari lahirnya, Junrey berkata “Semasa kanak-kanak, saya sangat gembira dan ceria, tetapi kini saya kini sudah menjadi lelaki dewasa dan telah mencuba minum bir untuk kali pertamanya…..”
article 136 Manusia Yang Bakal Bergelar Manusia Terpendek Di Dunia
Tambahnya lagi, “Saya teringin memiliki isteri yang cantik. Saya tahu dia mungkin akan lebih tinggi dari saya. ”
Orang terpendek yang direkodkan kini di dunia adalah Khagendra Thapa Magar dari Nepal yang berukuran 67cm (26.4 inci) tinggi.

No comments:

Post a Comment