06 November 2012

Sahabat :)


Salam..


Kawan form 1-3..indahnye persahabatan dengan
adenya duit !eh? hahaha..
Tetibe plak diri aku yg lemah lagi hina ni(chet..zuhud sangat lol) nak kongsi sikit la pasal persahabatan..Entak kenapa agaknye aku ni nk citer pasal sahabat kan..haha..Baiklah,we proceed...Semua orang kat bumi Allah ni ade sahabat kan?bagi aku adalah mustahil kite takde sahabat walaupun sorang betul x?Yelah,sedangkan orang gila pon ade sahabat even sahabat die tu anjing...Please guys,ubah la mentaliti pemikiran korang tu..Sahabat bagi aku umum,haiwan pon kite boleh jadikan sahabat..kan?Haha..Ok,bagi aku sahabat ialah orang yg paling rapat dengan kite,xkisal la dekat di hati macam TV9 tu ke,dekat dgn rumah ke,as long as u close with him/her..

Kawan sekolah form 4-5 ..aku jejaka tampan yg pakai baju
stripes black+blue yg tunjuk peace tanpa motif,dan
gelak besar and xpandang camera! lol

Aku teringat satu hadith ni..Hadith ni aku belajar mase kelas Bahasa Melayu(LM2026) kt tmpat aku blajar skrg ni lah erk..haha,da masuk U pon kene blajar Bahasa Melayu.Tapi seronok la,sbb otak da berkarat sbb lamenye mnggalkan  ok PAANNN!u should stop changing a topic lol! ok hadith die kat bawah ni:-

"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal (dan beramah mesra antara satu sama lain). Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." 
(surah al-Hujurat [049] ayat 13)

Kawan-kawan kat UIA :)  sila carik aku kt mane,jika jmpe mknenye,saye memang popular..hoho
look guys! dalam Islam pon Allah da suruh kite bersahabat n berkenal-kenal tanpa kira kaum,warna kulit,taraf so on so forth..Tapi itulah,dlm apa-apa hubungan pon mesti ada konflik kan samada brcinta ke,ape ke..sbb itula,kite sbg manusia ni kene carik or pilih sahabat dengan betul.Yup!Bagi aku,aku seorang yg mudah nak berkawan dengan semua orang,tp bukan mudah nak jadi seorang SAHABAT! sbb sahabat tu adalah hubungan yg sangat special la atau org Nogoghi Sombilan cakap BEST FRIEND FOREVER(BFF)..hahaha ... 

And please know this thing!it is easy for us to make friends through Twitter,Facebook or any socials network..Even minum kt kedai kopi pon boleh jadi kawan,betol tak?hahaha..But,untuk carik sahabat sejati?XMUDAH!!So,aku nak cakap ALHAMADULILLAH YA ALLAH,kau bukan stakat berikan kwn kepada aku,tetapi kau berikan Keluarga untuk aku..Aku akan pastikan hubungan aku dengan sahabat2 aku baik dari skolah rendah smpai aku dah kat U ,berkekalan..amin..

No comments:

Post a Comment